Social media Summit 2015- sfaturi, concepte noi, carti recomandate

Social media Summit 2015- sfaturi, concepte noi, carti recomandate

Am sa incep cu detaliile tehnice. Conferinta Social media Summit a avut loc pe 18 februarie (daca ai uitat cand am umplut Facebook-ul cu poze), la Howard Johnson Grand Plaza Hotel. A fost impartita in trei sesiuni: Social media- noul vector al schimbarii, Campionii social media din Romania si Strategii castigatoare din social media. Am aflat informatii super tari, unele usor de aplicat, altele mai complexe. Ne-au fost introduse noi concepte si ne-au fost recomandate carti care sa ne ajute in implementarea strategiilor de social media.

 

Do’s and Don’ts

1. Iesi din cercul vicios. Suntem saraci -> Supravietuim -> Nu facem lucrurile cum trebuie -> Suntem saraci din nou.

2. Un Social Media Manager trebuie sa: stie tot ce inseamna social ( nu doar Facebook ), cunoasca bine brandul si produsele lui, sa aiba cultura generala, sa stie cu oamenii, sa stie cu legea, sa fie conectat la ce se intampla in jur, sa ia decizii, stie photoshop si video, sa fie coerent, sa fie mereu prezent la evenimente si sa il tina bateria.

3. Daca nu ai ce spune, nu mai spune. Nu e concurs de cantitate, ci de mai putin si mai bun.

4.In 2015, socialul este cuvantul cheie: comunitati, bloguri, presa, influentatori.

5. Treci la managementul unui ecosistem, nu al unei simple platforme.

5. Creste valoarea utila a continutului.

6. Profesionalizeaza-te si pe zona de marketing.

Mugur Patrascu- Managing Partner, iLeo, Leo Burnett si Breeze Mobile

7.Gandeste ca un designer- cerceteaza si testeaza inainte sa construiesti.

8.Nu te atasa si lucreaza ca un startup.

9.Indreapta atentia pe obiective, nu proceduri. Pe competente, nu ierarhii.

10. Ai incredere in comunitati, microliderii sunt cei mai importanti.

Vlad Ioan Tausance- Strategic Planner, People & People

11. A nu se lucra numai pe campanii punctuale, cu continut care expira la sfarsitul campaniei.

12.Reach-ul organic nu se obtine cu mesaje comerciale.

13. Prea multe branduri folosesc Facebook, si prea putine campanii pe bloguri.

Alexandru Negrea- Head of Facebook Dept, Spada

14. WhatsApp are cea mai spectaculoasa evolutie, pentru o retea care era exclusiv pe mobile.

15. Tot WhatsApp este vazuta ca reteaua anului 2015.

16. Intervine conceptul de dark social. ( Il voi explica mai jos. )

17. Folositi short url links. De exemplu, eu folosesc Bitly.

18. In 2016, Tinder va fi reteaua vedeta.

Cristian Manafu, Social Media Trainer & Consultant, blogger, manafu.ro

19.Criteriile de selectie a bloggerilor sunt urmatoarele: virality and buzz, brand ambassadors, positive brand awarness, emotional storytelling si drive sales.

Raluca Ioana Duta- Golin Harris

20. Be human, be bold, be simple, be trying, be informed, be strategic, be practicing, be loved!

Dan Costea- Head of Digital, Tribal Worldwide Romania

Concepte noi

* design thinking– activitati cognitive pe care un designer le aplica in procesul de creare. Se refera la regula nr.7.

* evergreen content– tipul de continut care ramane relevant in timp. Face referire la regula nr.11.

*dark social– modul de sharing care nu poate fi masurat. Ne referim la chat sau e-mail, ori WhatsApp, mai nou.

*network effect– valoarea unui serviciu sau produs este dependenta de numarul de utilizatori ai serviciului sau produsului respectiv.

Materiale recomandate

1. Blogosfera din Romania, e-book, de Alexandru Negrea si Costin Cocioaba. Se poate gasi aici.

2.Psychology of sharing, New York Times

3. Friendfluence, Carlin Flora

4.Drive, Daniel Pink

5.Social Strategies that work, Harvard Bunsiness Review

6.Crossing the Chasm, Geoffrey Moore

Mai jos, am pus si cateva poze de la eveniment, cu o gasca draguta de oameni, cu care am petrecut timpul acolo. Super conferinta, super informatii, super speakeri, super atmosfera. Un eveniment de nota 10, la care voi participa, cu siguranta, si anul viitor. Multumim, Revista BIZ, pentru initiativa!

1513678_10152599069015863_3528956129724375175_n

10917375_10152599069230863_9158445381034794865_n

10988909_10152599069075863_2523974274420751944_n

10994320_10152599218730863_5870843682930922383_n

10998030_10152599069455863_2609049483683229788_n

16817_1059981254017091_6048874809019059762_n

11002502_1059981834017033_1592452184255261127_n

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *