Cum a fost la Social Media Summit 2016

Cum a fost la Social Media Summit 2016

Cum să fie?! Exact aşa cum mă aşteptam. Cu un vibe pozitiv, cu oameni foarte pasionaţi de munca lor şi cu poveşti de-a dreptul inspiraţionale. Trebuie să recunosc că de fiecare dată plec de la acest eveniment motivată să fac mai mult pentru blogul meu. Mi-am dat seama de multă vreme cât de mult atârnă blogul în ceea ce se numeşte branding personal. Şi când mai vin şi oameni şi-ţi spun că te recunosc după blog şi că le place foarte tare cum scrii, atunci clar e cazul să acorzi mai multă atenţie frecvenţei cu care publici articolele.

social media summit 2016

Dar să revenim la evenimentul în sine. O să încerc să sumarizez în câteva cuvinte ideile principale, pentru că s-au vorbit multe, şi despre social media, şi despre viaţă, şi despre muncă şi despre multe altele.

Cel care a dat startul primului panel, numit Social Media, nivelul următor, este Mugur Pătraşcu. Acelaşi savuros şi pus pe şotii, el a subliniat foarte clar că 2015 a fost the enthusiastic decade, în timp ce 2016 trebuie să fie the professionalization decade. Dacă până acum eram entuziasmaţi de tot ce înseamnă digital, acum e momentul să ducem toată povestea la un nivel cât de poate de profesionist. Cu alte cuvinte, nu prea mai e loc de joacă. Zice el că totul se schimbă. The inventory is changing, atât pe direcţia de mobile, cât şi pe direcţia business/sales. The social is changing; reţelele sociale sunt pe val (Snapchat, Instagram, Whatsapp) şi reprezintă zone extrem de preţioase ce merită explorate de către agenţii şi companii. Facebook-ul este văzut că the second Internet şi este foarte, foarte puternic, având capacitatea de a schimba multe în societate. Nu în ultimul rând, the selling and the people are changing. Dar şi advertisingul se schimbă.

social media summit 2016

Manafu observă două mari direcţii de dezvoltare: video şi content marketing. Cumva, am impresia că astea au început timid încă din 2015, iar în 2016 vor exploda. A punctat foarte bine importanţa influenceri-lor. Conform unor studii, 61% din americani au cumpărat un anumit produs după ce au citit despre el pe anumite bloguri. În România, 58% citesc bloguri, deci îndrăznesc să spun că există potenţial. Ceea ce mi s-a părut cel mai interesant au fost cei 7R (relevanța, reach-ul, rezonanța etc). Ei reprezintă reperele după care o companie îşi alege influencerii cu care lucrează. Mi se pare că se pot aplica de minune şi în cazul bloggerilor şi sunt de luat în calcul pentru a înţelege ce nu e ok în activitatea ta de blogger.

Alt speach care mi-a plăcut a fost cel al lui Bogdan Niţu, care spune că în Social Media toată lumea vrea să fie la fel, când, de fapt, scopul final ar trebui să fie diferenţierea. De asemenea, spunea că ne aflăm în era sensului, în care sensul reprezintă responsabiltate şi apartenenţă. Ar trebui să fie scopul de a face bine în lume.

briose, lapte cu cacao

social media summit 2016

Am şi servit un prânz delicios, am băut trei cafele (my guilty pleasure) Nespresso, am postat pozele regulamentare cu badge-ul şi brioşele de la micul dejun. Am făcut şi networking şi m-am reîntâlnit cu vechi amici. Dar cel mai important, m-am simţit motivată să muncesc mai mult pentru ceea ce îmi doresc, să fiu mereu amabilă cu cei din jurul meu şi să recunosc că sunt o ţărancă veritabilă!

Înainte să exclamaţi WTF??!!!, aruncaţi un ochi pe site-ul suntunțăran.ro şi apoi mai stăm de vorbă. Dacă nu pe site, atunci pe clipul de mai jos:

 

suntuntaran.ro

Aici închei, la anul sper să văd noi bloggeri la eveniment, sper să văd schimbare și o conștientizare a importanței social media în viața noastră, a tuturor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *