How to beat the blues? A guide by Cristia Cornea

How to beat the blues? A guide by Cristia Cornea

Într-adevăr, parcă vara lui 2017 a trecut cam repede. Să fie de vină proiectele şi jobul care m-au ţinut ocupată constant? Să fie de vină fiecare weekend rezervat vreunui festival sau unui roadtrip la mare? Nu ştiu. Cert e că deja simt cum îmi suflă în poalele capului un aer rece de toamnă.

Recunosc! Iubesc toamna. Iubesc simbolistica ei. Iubesc ideea retragerii într-un bârlog al creaţiei. Iubesc ploaia. Iubesc momentul în care îţi încarci bateriile pentru că s-a terminat cu ieşirile dese, cu petrecerile. E momentul pentru tot ce ţine de ţine şi al tău.

Nu văd de ce ar trebui să privim toamna cu amorţeală în suflet sau cu tristeţe, deşi ni se întâmplă des.


Însă, hai să tragem o linie aici, căci subiectul pe care vreau să îl abordez este, de fapt, altul. Adiacent perioadei, dacă mă întrebi pe mine, însă aplicabil oricând simţi tu.

Cum îţi încarci bateriile? Cum te întorci la acel „eu” lăsat în umbră? Cum îţi dai seama ce e important pentru tine în viaţă? Cum te detaşezi de amalgamul de trăiri pe care îl avem în viaţa noastră de angajat, corporatist, partener de viaţă, umăr pe care plâng prietenii s.a.m.d.?

Well, povestim în rândurile ce urmează…

 

Relaxin’ time at Acuarela Bistro

Scrie. Desenează. Cântă.

Scrie despre ceea ce simţi. Sau desenează. Cântă. Fă ceva handmade. Orice modalitate de a da o formă exterioară sentimentelor tale s-ar putea să te ajute pe tine să înţelegi mai bine ce vrei, prin ce perioadă a vieţii tale treci sau ce nevoi emoţionale ai. Întotdeauna caută sursele. Cunoscându-le, vei putea ştii ce să ceri de la ceea ce te înconjoară şi vei preîntâmpina frustrările.

Curățenia generală

Ştii curăţenia aia generală de toamnă pe care o făceau ai tăi acasă? Scuturat covoare, spălat geamuri şi lista continuă? Curăţenia aia e ruptă din rai. Practic, oricare dintre acţiunile pe care urmează să ţi le spun (chiar şi cea de mai sus), ar trebui să înceapă cu o sesiune de declutter. Donezi hainele pe care nu le mai porţi, duci papetăria la un centru de reciclare, arunci ce nu îţi mai e util, dai prietenilor ce nu mai foloseşti. Simplifică-ţi viaţa! Apoi curăţă tot, aeriseşte, pune o vază de flori pe birou. And so the adventure to yourself begins!

P.S. Poţi chiar să muţi mobila prin camera pentru senzaţia de nou. Eu fac asta cam de două ori pe an (dacă nu mă mut, între timp).

Filme & cărți preferate

Gândeşte-te ce cărţi sau ce filme ţi-au adus o stare de pace interioară. De exemplu, eu am o listă de câteva filme care mi-au plăcut foarte tare, le-am simţit ca aducându-mi o stare de confort, iar de atunci le las foarte des pe fundal atunci când fac ceva, fie că scriu un articol sau spăl vasele. Cum nu am TV, uneori e prea multă linişte în casă. Nu întotdeauna sunt in the mood pentru muzică, aşa că varianta filmelor preferate rămâne tot timpul prima alegere.

Coffee at Bistro Viena Cluj

Cafea și oameni dragi

Cafeaua este pentru mine o resursă inepuizabilă de inspiraţie şi plăcere. Pentru tine poate fi ceaiul. Sau un fresh de portocale. Bucură-ţi sufletul cu ceea ce îţi place să bei. Şi încearcă să alternezi momentele în care bei o ceaşcă de ceai singură, în compania gândurilor tale şi atât, cu momentele în care te poți reconecta cu persoane faţă de care simţi sau ai simţit ceva la un moment dat. Reîntâlnirile cu oameni dragi sunt surse foarte bune de energie.

Apa fierbinte

Atât cât să o suporţi, evident. E ştiinţific dovedit că apa caldă are efect calmant asupra corpului. Atunci când îl simţi obosit şi împovărat, înlocuieşte duşul clasic cu o baie cu apă fierbinte. Şi fă-o aşa cum te simţi tu mai bine, cu spumă sau fără, cu bombe de baie sau fără, cu miros de vanilie, lavandă sau citrice – toate să fie subordonate liniştii tale.

Ulei organic de cocos Dr. Organic

Ai grijă de corpul tău!

Pentru că o minte sănătoasă se află într-un corp sănătos. Ajută-l uneori cu tratamente naturiste pentru imunitate, pentru oxigenare mai bună. Hidratează-ţi pielea cu uleiuri organice, îngrijeşte-ţi părul cu produse bio. Ai grijă de fiecare aspect al sănătăţii tale!

Pauză de la social media

Hahaha! Nu ştiu de cum era să uit de asta. Da, pauză de la social media măcar o zi pe săptămână. Hai să nu ne încărcăm sufletul cu durerea altora, nici să ne îmbătăm cu fericirea lor. Măcar pentru o zi pe săptămână, atenţia să fie la strict la noi. Nu prin comparaţie cu ceilalţi, ci prin comparaţie cu „eu-ul” de ieri.

Lunch at Re:Modelier

Poți sa gătești?

Întreb numa’. Eu nu prea gătesc de fel, mai mult mănânc. Dar sunt sigură că există printre voi şi oameni cărora le place să gătească. And if so, investeşte mai mult timp în a găti, dacă asta te relaxează. Cheamă-ţi oamenii dragi la masă şi te asigur că, văzându-le feţele împlinite după masă, ţi-ai luat şi tu o porţie de energie pozitivă.

Planning, planning, planning

Asta e una dintre activităţile mele favorite. Să îmi plănuiesc următoarea vacanţă, următoarea ieşire cu prietenii, următorul proiect. Îmi place să îmi proiectez visurile, îmi place să dau sens zilelor mele. Evident, asta vine şi dintr-o nevoie de control puţin mai accentuată, nevoie pe care încerc să o ţin, totuşi, în nişte limite care să nu îmi afecteze psihicul.

Grădina Botanică „Alexandru Borza”,Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj

Vizitează un loc nou

Nu, nu îţi trebuie buget pentru călătorit. Poţi vizita o librărie nouă, o cafenea nouă. Poate un muzeu sau casa veche pe lângă care treci mereu, dar niciodată nu ai ştiut ce e. Poţi chiar să mergi în locuri în care ai mai mers şi să ai surpriza ca acum să le priveşti cu alţi ochi ai sufletului.

 

 

Tu ce faci când simți o pană mare de energie în corpul tău? Aștept cu mare, mare interes feedback și de la tine! Kisses & Hugs

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *