Cu ce am plecat de la ICEEfest 2018

Cu ce am plecat de la ICEEfest 2018

 

Se împlinește o săptămână de la ICEEfest. Just wow! Câtă desfășurare de forțe pentru a pune pe picioare un astfel de festival. A fost prima mea participare și mărturisesc că aș fi vrut să dureze mai mult. În același timp, simt că am nevoie de multe ore azi, pentru a pune cap la cap tot ce am văzut și auzit în cele aproape 20 ore de conferințe.

Ca să îți creez un context, ICEEfest este un festival dedicat tehnologiei și digitalului, cu speakeri internaționali, în proporție de 80%, unde accentul este pus pe tech, dar cu valențe în multe industrii – advertising, domeniul financiar, medicină etc. Ajuns la cea de-a șasea ediție, anul acesta, evenimentul a acoperit multe subiecte extrem de interesante: realitate virtuală și augmentată și cum le putem integra în strategiile de comunicare, inteligență artificială și cum arată viitorul cu astfel de creații, advertising și marcomm, ecommerce și retail, startups și investments, ehealth și medtech, blockchain și crypto și muuuulte, multe altele.

Oricât mi-aș fi dorit să pot participa la toate, este imposibil fizic, așa că am încercat să aleg conferințe de interes pentru mine. Nici pe acestea nu le-am putut acoperi, a trebuit să mai și mănânc/lucrez/băut o cafea. Anyway, mai jos poți găsi o selecție de idei cu care am plecat de acolo și pe care le voi sedimenta și eu, odată cu scrierea lor aici. Enjoy!

 

iceefest

 

40% din absolut tot conținutul pe care îl consumăm online este de pe telefon. Despre asta s-a mai discutat în multe alte conferințe și deja devine un aspect unanim cunoscut și acceptat. De acum, orice strategie gândim, trebuie să fie valabilă și pentru mobil. Mobile is a behaviour now, not a business unit or an individual device. (Ben Phillips) Mai mult decât atât, 53% dintre utilizatori abandonează orice acțiune, dacă o pagină se încarcă pe telefon în mai mult de 3 secunde.

Globalizarea devine din ce în ce mai pregnantă. Astfel, devine din ce în mai ușor să comunici brandul tău (fie el și personal) către aproape orice nație. Vei putea vinde mai ușor worldwide, iar diferențierea în funcție de cultură nu va mai fi atât de mare. Evident, vor exista nuanțe și detalii întotdeauna.

În 2022 inteligența artificială va fi și mai ușor accesibilă tuturor, iar realitatea augmetată va fi devenit deja o practică destul de comună în multe industrii.

 

iceefest

 

Conținutul scris va pierde teren (sadly!!!), iar video & audio vor fi cele mai ușoare moduri de a ajunge la utilizator. În principiu, această tranziție are loc prin prisma stilului de viață din în ce mai alert și a lipsei de atenție. Astfel, să citim un articol necesită o anumită dedicare din partea noastră. Ar trebui ca întreaga atenție să fie acolo și să nu mai întreprindem o altă activitate. Dacă vorbim de conținut audio, pe acesta îl poți asculta în timp ce faci treburi casnice sau în timp ce conduci. If u ask me, pare un moment oportun pentru crearea unui cont de podcasts. De YouTube nu mai menționez pentru că știm deja ce putere are acum, la nivel de conținut, și ce comunități se formează în jurul creatorilor de conținut de pe această platformă.

* Ca idee, până în 2020, 30% din căutările pe Google vor fi făcute prin comenzi vocale.

 

iceefest

 

L-am văzut pe Alex Khan, un guru al Social Media, care ne-a povestit despre cum să faci un Facebook live ca lumea. Sunt câteva etape: pregătirea (fă un research pe nișa ta, notează idei importante, înregistrează-te înainte, folosește un prompter, if needed), primul minut (te introduci pe tine, faci o introducere pentru subiectul pe care vrei să îl abordezi, rogi oamenii să dea un share și să își activeze notificările și, eventual, lansezi o întrebare ușoară, care să determine utilizatorii să interacționeze cu tine), apoi intri în subiect și închei (faci o recapitulare scurtă, faci o introducere pentru următorul subiect pe care îl vei aborda într-un live viitor și le mai dai un reminder legat de notificări).

Recomandarea de aplicație prompter pentru mobil: BIGVU Teleprompter app.

 

iceefest

 

Design thinking-ul chiar e big thing și devine din ce în ce mai căutat acest concept și mod de a lucra. A fost un panel foarte mișto, dar cum extrem de multă informație.  Cred că e mai util să dedic un întreg articol acestui subiect.

Cel mai bun mod de a face branding este de a găsi cuvântul care te definește. Un cuvânt, nu mai multe. După ce îl găsești, îți subordonezi întreaga strategie acestui cuvânt.

Metodologia W.I.S.E. este felul în care îți măsori reușita unei campanii.

wow! – trebuie să fie engaging, să îți dea fluturași.

insighftul – bazată pe un insight realist, puternic și relevant pentru public.

strategically relevant – să fie pe brief, aliniată la strategia brandului și să fie credibilă pentru brand.

easy to understand – să fie ușor de înțeles pentru medie, simplă și single minded.

 

iceefest

iceefest

 

Iar până la anul, să dați un follow paginii de Facebook ICEEfest că aveți ce vedea. La anul să participați pentru informație, insights, tips & tricks și good vibes. Awesomeness!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *