Joi, pe 26 noiembrie, a avut loc, la Crowne Plaza Hotel, conferinţa Future of Media. Aflat la cea de-a treia ediţie, evenimentul reuneşte oameni interesaţi de tot ceea ce înseamnă media actuală, de la print vs online, până la mobile şi advertising. Evenimentul a fost organizat în trei paneluri, la finalul fiecăruia existând o sesiune de Q&A.
Primul panel
Vorbitori:
- Alexandra Iavorschi, StarcomMediaVest Group
- Orlando Nicoară, antreprenor online
- Anca Nuță, UniCredit Bank
- Robert Berza, Zoot Romania
- Claudiu Șerban, CLS Media
- Raluca Iacob, Publicis Romania.
Idei principale:
- Noile platforme ne obligă să generăm conţinut de calitate, modificând distribuţia informaţiei.
- Industria de publicitate nu mai poate susţine media, vânzările scad, veniturile încep să lipsească.
- Există şi publicaţii în creştere, cum sunt Vogue şi The Economist, deci apetitul există.
- Nu e ieftin să produci content, dar dacă decizi să o faci, trebuie să o faci 365 de zile pe an.
- Contentul produs trebuie să servească publicul şi să prezinte adevărul.
- Content marketing-ul este PR-ul tradiţional pe alte canale.
- Nu trebuie să mai tratăm canalele separat, ci integrat.
De văzut:
- Ikea: The book book
- brandurile mici care are au folosit mediul digital pentru conținut, dar și comunitate: Pegas, ACR.
Panelul 2
Vorbitori:
- Camelia Pintilie, videoblogging
- Marius Coman, M2M Country Sales Manager, Vodafone Romania
- Alexandru Balan, Bitdefender
- Dan Sendroiu, Strategic Director, Graffiti BBDO
- Dan Virtopeanu, Breeze Mobile
Idei principale
- Vodafone furnizează noi servicii: Fleet Management and Mobile Asset Tracking, Video Surveillane și Digital Media Signage.
- Cele 4 ecrane din viaţa noastră joacă şi nişte roluri în viaţa noastră şi, în funcţie de ele, trebuie să raportăm fiecare tip de conţinut la fiecare tip de ecran. TV=joker, ne distrează/ relaxează. Computerul=sage, ne informează. Mobilul=lover, este cea mai intimă relaţie, iar lucrurile pe care le primim pe telefon trebuie să intre în acea zonă. Tableta=magianul, poate să facă oricare din cele de mai sus. Different screens must be treated differently!
- Trendurile în media: cross channel, innovation, real time and geo location.
De văzut:
- Cele mai bune campanii pe mobile: KIA: Game on, AXE Silent Window, BackmeApp by Always, Durex Explore.
Panelul 3
Vorbitori:
- George Zafiu, Europa FM
- Lucian Mîndruță, jurnalist
- George Buhnici, realizator tv si blogger
- Matei Dima, BROmania
Idei principale:
- Oamenii nu vor cifre, ci senzații și percepții. Ei îți oferă încrederea lor, tu le oferi informații. – George Buhnici
- Secretul pentru content viral e să fii mereu informat, conectat la tot ce se întamplă și să profiți de momente/subiecte. -Matei Dima
- Ori scrii despre eveniment în primele două zile, ori ești contra lui în următoarele două zile, ori o lași baltă. – Matei Dima
- Cifrele contează numai pentru a ne adapta conținutul. Dacă nu există like/share/comment, înseamnă că ceea ce am vrut să transmit nu are forma potrivită pentru publicul meu. -Lucian Mîndruță
*Sursa foto: Future of Media