Am pus 3 semne de exclamare pentru că povestea asta cu teama de medic şi, mai ales, teama de dentist nu ar trebui să mai existe. Deja trăim în vremea în care durerea şi un dentist cu mâna de fier sunt pe cale de dispariţie, iar şansele să dăm peste oameni faini şi deschişi, care să ne vorbească pe limba noastră despre problemele pe care le avem cu dinţii, sunt fooooarte mari.
Experienţele mele cu medicul dentist încep undeva în şcoala generală, când, de prea cuminte ce eram, mi-am spart un dinte din faţă. Până în liceu, nu am putut să fac o lucrare definitivă, căci eram în creştere, aşa că o lungă perioadă de timp am făcut vizite constante la cabinetul dentistului. Deveniserăm prieteni buni şi ajunsesem să merg de plăcere acolo. Au urmat şi câteva carii şi probleme micuţe, pe care le-am rezolvat în aceeaşi frumoasă şi paşnică manieră.
Dar problemele şi anxietatea şi paranoia au apărut în momentul în care m-am mutat în Bucureşti, am început să lucrez, iar vizitele în oraşul natal au fost din ce în ce mai rare. Din acest motiv, ideea de a testa noi dentişti mi s-a părut de nesuportat.
Dar minunea s-a întâmplat (punem la socoteală și problemele cu dinții care nu mai suportau amânare) și, prin câteva recomandări, am ajuns la Dental One. Destul de ușor, de altfel, pentru că este pe Clucerului, 82, la 5 minute de mers pe jos de la birou.
Înainte să intru la consultaţia propriu-zisă, am stat de vorbă într-un lounge foarte chic aranjat, de nici nu îţi dai seama că te afli la medic, cu Remus Stratulat, fondator şi medic dentist. I-am pus întrebări de copil, dar chiar am vrut să aflu de la profesionişti care-i treaba cu spălatul pe dinţi, cum alegem pasta şi periuţa de dinţi şi câteva explicaţii cu privire la detartraj şi albirea dinţilor. A fost o discuţie relaxantă, iar în linii mari trebuie să ştim următoarele:
- ne spălăm pe dinţi de cel puţin 2 ori pe zi şi trebuie să o facem de sus în jos, de la gingie spre dinte. Asta e mişcarea corectă, deşi, evident, eu nu am făcut niciodată aşa. Când înaintăm spre măsele, putem să facem mişcările de frecare.
- periuţa de dinţi trebuie să fie moale, sub nicio formă tare. Deranjează atât gingiile, cât şi dintele. Ah, şi trebuie schimbată la max. 3 luni. Ideal e să fie schimbată mult mai des.
- pasta de dinţi nu trebuie cumpărată din supermarket, ci din farmacii şi cabinetele dentare. Din ce m-am informat, preţurile nu-s aşa mari cum mă gândeam eu, deci plănuiesc să implentez treaba asta şi la mine.
- detartrajul trebuie făcut odată la 6 luni, ca să curăţăm tartrul depus.
Când am intrat la consult, m-am întins şi deja mă luase puţin tremuratul. Dar totul a decurs foooarte uşor şi relaxat. În timp ce îmi analiza fiecare dinţişor, medicul dentist tot spunea pe acolo nişte chestii, care pentru mine erau în chineză. O asistentă a notat tot, iar la final am stat de vorbă, mi-a explicat şi ce e bine şi ce e rău. Mi-a făcut o fişă medicală şi mi-a explicat, pe etape, ce ar trebui să fac de acum încolo, aşa încât să pot spune că am o dantură în regulă. Bineînţeles, mă lupt cu o carie cam urâţică, dar care se poate rezolva. Mai am vreo 3 micuţe, dar pe care n-ar trebui să le neglijez şi să le rezolv cât mai rapid. Iar măseluţele mele de minte stau ascunse, firave şi nu vor să iasă. Nu am foarte mult tartru depus, ceea ce înseamnă că m-am descurcat destul de bine până la anii ăştia cu îngrijirea danturii mele.
Următorul pas ar fi o radiografie pentru a vedea dacă măselele mele au nevoie de ajutor ca să iasă la lumină şi un detartraj, pentru a scăpa de tartru şi a putea începe repararea cariilor. Greul de abia atunci începe, însă în momentul de faţă, după prima întâlnire cu aceşti medici dentişti, sunt foarte optimistă şi pot să merg cu încredere şi fără teamă la următoare întâlnire. O să mai auziţi despre aventura asta pentru că plănuiesc să am şi o intervenţie mai complicată cu dintele meu spart, dar toate la timpul lor.
La final, am dat check-in la clinică şi am primit cadou un pachet de gume care albesc dinţii şi îi fac mai strălucitori, dar vă voi vorbi despre ele într-un articol viitor, dacă sunteţi curioase.
Atmosfera generală este relaxantă, oamenii sunt tineri şi foarte deschisi. Au tot felul de pachete şi oferte, aşa încât, dacă la prima vedere pare o clinică ce se adresează unui anumit public, ei de fapt au variante care ajută şi oamenii cu salarii medii, de exemplu. Din ce mi-am dat seama, îi interesează stabilirea unor relaţii de tipul win-win. Ei câştigă încrederea pacienţilor şi certitudinea că se vor întoarce, poate şi cu alţi membri din familie sau prieteni, iar pacienţii câştigă servicii foarte bune, dar şi variante de plată care să avantajeze pe oricine, în funcţie de necesităţi.
Of, de povestit ar fi multe, căci atunci când îmi place un serviciu şi mă mulţumeşte, aş vorbi despre el mult şi bine. Dar puteţi intra şi pe site-ul lor, au acolo foarte multe chestii interesante, despre ce servicii oferă, iar unele sunt chiar inovatoare.