Am fost zilele trecute la lansarea studio AKASHA ASAI, invitată de niște dragi prietene, de unde mi-am luat porția de energie si creativitate pentru o lungă perioadă. Why? Pentru că am putut sa admir rochii diafane și să ating materiale care mi-au stârnit curiozitatea de a cunoaște mintea din spatele pieselor de artă.
Hai să cunoașteți și voi povestea brandului, surse de inspirație, cum e viața de designer în România și multe, multe alte aspecte din zona de creație, de la Adela David, designerul studio AKASHA ASAI.
I: Ce înseamnă studio AKASHA ASAI? Care este povestea din spatele brandului?
R: Akasha Asai înseamnă multe lucruri: creativitate, pasiune, curaj, minuțiozitate, prietenie. Nu mă pot rezuma la un singur cuvânt, pentru că fiecare dintre aceste atribute au construit povestea noastră. Întotdeauna am fost atrasă de frumos, fie că îl găseam în artă, în culori, în peisaje sau în lucrurile simple. Până acum ceva timp, am crezut doar că e o abilitate personală în a vedea lucrurile diferit, însă, după ce am terminat facultatea, am simțit nevoia să exprim viziunea mea despre frumos, să-i dau o formă, să creez. Eram foarte atentă la culori, la linii, la detalii și am început să schițez siluete. Următorul pas a fost să urmez un curs de design vestimentar, fapt ce a condus la debutul meu la Bucharest Fashion Week.
După această experiență, simțeam că trebuie să fac pasul în lumea anteprenoriatului pentru a avea libertatea de a face lucrurile cu minuțiozitate, așa cum îmi place – de la timpul alocat pentru schițele de design și până la finisaje, astfel încât rezultatul să fie așa cum mi-am imaginat. Au urmat multe zile și nopți de brainstorming au fost susținute de prietena mea Suzana, care a devenit ulterior și brand managerul Akasha Asai. Tot ea este și fotograful care a pus în valoare creațiile mele cum nimeni nu ar fi putut să o facă mai bine.
I: Care crezi că este diferențiatorul brandului tău pe piață?
R: Diferențierea față de alte branduri provine chiar din designul creațiilor vestimentare, design care este minimalist, cu tăieturi simple menite să complimenteze silueta feminină, cu accente care scot din anonimat ținuta – decupaje, franjuri, cape, broderii. Datorită croielii cu linii clasice, care te transpune în Epoca de Aur a cinematografiei internaționale, femeia care poartă Akasha Asai se poate remarca prin faptul că poate îmbina arta creației vestimentare de lux cu accesibilitatea pieselor pret-a-porter și se poate transforma într-o adevărată regină contemporană.
I: Cum vezi tu piața de fashion din România? Ce e bun și ce e rău?
R: Având în vedere că România a trecut printr-o perioadă caracterizată prin limitări care vizau printre altele și vestimentația, cred că în ultimii 10 ani, stilul vestimentar al româncelor s-a îmbunătățit considerabil, iar piața de modă românească a devenit foarte diversă și se află într-o continuă expansiune.
În societatea românească actuală, nu există încă o cultură a prețuiri muncii designerilor și adesea ne oprim la bariera prețului, fără să luăm în considerare câte ore de muncă sunt în spatele fiecărui articol vestimentar. Întotdeauna fiecare detaliu va face diferența între un produs de serie și unul conceput special pentru o persoană.
I: Cine este femeia căreia te adresezi cu noua ta colecție? Cine cumpără, de exemplu, o rochie de la studio AKASHA ASAI?
R: Clientele noastre sunt femei puternice și independente care tind să aleagă piese clasice, elegante, dar care în același timp sunt în linie cu trendurile internaționale de modă. Clienta Akasha Asai călătorește mult, prețuiește întâlnirile sociale și își dorește să arate întotdeauna impecabil. Din acest motiv este preocupată de calitatea hainelor pe care le poartă și acordă o atenție sporită detaliilor.
I: Care este sursa ta de inspirație?
M-am întrebat adesea dacă există ceva cu adevărat care mă inspiră. Dar m-am analizat și mi-am dat seama că sunt o persoană în continuă mișcare, prin urmare îmi iau inspirația din orice lucru cu care interacționez. Uneori, se întâmplă să îmi găsesc inspirația într-o melodie care mă face să simt ceva, stare care apoi, în mintea mea, se traduce într-o rochie. Alteori, mă inspir din fotografii de modă și din cărți de profil. Sunt într-o continuă căutare de inspirație, fie că sunt cărți, modele florale, destinații de călătorie, materiale sau culori. Îmi place diversitatea și încerc întotdeauna să mă opresc și să găsesc frumosul. Înainte de a începe să desenez, mă gândesc mereu la ce aș purta eu dacă m-aș duce într-un anumit loc. Și, uite așa, încep să-mi vină ideile și se conturează un drum creativ pe care îl urmăresc. Gândul final este ca rezultatele inspirației mele să aducă zâmbete pe chipul clientelor și să se simtă frumoase, speciale și unice. Asta mă face și pe mine cu adevărat fericită.
I: Trebuie să existe o piesă de suflet în noua colecție. Care este aceasta și de ce?
Piesa mea de suflet este rochia Elizabeth, realizată dintr-un crep vaporos, cu decupaje geometrice pe bust, capă încorporată din voal și cu franjuri cusuți manual. Elizabeth a fost chiar prima schiță din colecția capsulă și rochia de la care au pornit toate celelalte. Elizabeth a fost primul prototip și de aceea rămâne piesa mea de suflet. Ea a fost gândită ca o rochie de mariaj, dar sunt în continuare atât de îndragostită de ea încât aș căuta un motiv să o port la o petrecere, chiar dacă este albă!
I: Care crezi că sunt tendințele pentru anul viitor?
R: Tendințele anului viitor arată o depărtare de rochiile clasice pline de volum și încărcate cu detalii prețioase. Am observat un throwback către siluetele care urmează liniile corpului, culori mai intense, materiale metalizate și mulți, mulți franjuri. Penele, franjurii și volanele își fac apariția din nou pentru trendurile din 2018, ceea ce nu poate decât să mă bucure și să mă inspire.
Iar eu nu pot decât să te îndemn pe tine să îi admiri creațiile Adelei pentru că sunt, într-adevăr, foarte feminine și armonios și atent lucrate. De asemenea, fiți cu ochii și pe pagina lor de Facebook. Enjoy!