Skip to main content

Un context rapid și suficient pentru inspirația de azi, adusă de Laura Leonte. Începusem deja proiectul personal, numit #oFaptăBunăpeLună și am descoperit, în căutările mele, ceea ce se numește Inimi cusute. Așa de tare mi-a plăcut naming-ul, încât am vrut pe loc să mă implic în campania care sprijinea Asociatia Inima Copiilor. Această asociație a construit la Marie Curie un centru de cardiochirurgie, unde se susțin adevărate misiuni medicale, în care doctori străini vin sa opereze, dar și să antreneze medici români. Ca să susțin acest proiect, nu trebuia decât să cumpăr cel puțin o inimă de lemn pe care să o cos și să o port ca broșă, aproape de inima mea. Zis și făcut.

Dar cum curiozitatea nu mă lasă niciodată în pace, am vrut să descopăr cine concepe aceste minunate broșe de lemn, așa că am dat peste Laura sau Cosânzeana, așa cum o cunosc mulți. Iar povestea este una tot mai des întâlnită: a renunțat la jobul de copywriter ca să dea viață unei idei de business social.

P.S. Inimi cusute este proiectul preferat al Laurei, deci niciodată lucrurile nu sunt întâmplătoare. Iar de acum, să nu mai pui că o inimă nu mai poate fi cusută, căci Laura ne arată că se poate.

 

 

Laura atunci când nu coase de zor la Cosânzeana și nu face doodle-uri simpatice

Sunt un om curios, care și-a propus să încerce câte îi apar în cale, să consume viața așa cum e ea, complet paradoxală și nedefinibilă. Îmi doresc să fiu un creativ organizat, o mamă care face lucruri și pentru ea, un șef empatic, un antreprenor vulnerabil. Sunt o tipă care coase cruciulițe ascultând Daft Punk. Îmi place tot!

Povestea Cosânzenei. 

Întâmplătoare. Aveam business-ul în cap (mai puțin numele) din 2013. Dar faptul că lucram mult, nu aveam suficienți bani și mă ocupam și de fetița mea mică a însemnat că nu puteam să îi dau drumul. La nunta unui prieten am stat lângă o tipă foarte mișto – Mihaela Vasiloi – care lucrează pentru Fundația ALIAT și câștigase finanțare pentru o afacere socială prin Fabricat în Țara lui Andrei cu un an înainte. Toată nunta am vorbit doar despre detaliile programului (care nu mai există momentan în forma de atunci) și în 2 zile m-am înscris. După un an de mentorat și probe eliminatorii am câștigat și eu 32.000 de euro și multe informații valoroase care m-au ajutat să dau drumul la afacere la finalul lui 2015. Programul era pentru afaceri sociale, ceea ce pentru mine a fost un bonus, având în vedere că aveam o criză existențială vizavi de cât de mult ajut lumea prin ceea ce fac.

 

Despre creativitate

Până de curând creativitatea pentru mine însemna expresia imaginației, capacitatea de a face legături acolo unde ele nu existau. Sunt absolut convinsă că toți suntem creativi. Am multe exemple care pot demonstra lucrul ăsta. Pe vremea când stăteam în Berceni și treceam aproape în fiecare zi prin Piața Sudului spre metrou, am întâlnit câteva zile la rând un copil al străzii extrem de creativ. Era evident că suferea de o formă de retard, dar creativitatea lui era șocantă și inspirațională. Într-o zi era îmbrăcat la costum cu foarte multe cravate la gât. Arăta minunat! În altă zi găsise un joc cu trenulețe și se juca absorbit în stație cu o bucurie nedisimulată. În altă zi pusese la cale o scenă în care era reporter de televiziune și lua interviuri. Își crease un microfon și o cameră din zăpadă artificială. Mi-am dorit atât de mult să ne împrietenim, dar nu am îndrăznit să intru în vorbă cu el.

Am neglijat foarte multă vreme partea de implementare a creativității, deși cuvântul pornește de la a crea, a face să existe. Creația propriu-zisa, materializarea imaginației este bătălia decisivă. Idei crețe are toată lumea, chiar toată lumea. Am fost copywriter, crede-mă că TOATĂ lumea are idei! Ideile care rămân în cap pot fi bune sau nu. Atâta vreme cât sunt abstracte, ele sunt niște teorii nedemonstrate. Creația, însă, e altceva. Acolo se varsă o cantitate enormă de energie, abilități, îndemânare care fac alchimie pură – transformă idei în realitate. Cine creează ceva trăiește un mic moment divin când reușește. Prin materializare poți să transmiți creativitatea celorlați, să contaminezi lumea cu ideea ta, iar lumea să discearnă dacă creativitatea pe care o propui este sau nu relevantă, folositoare, pozitivă. Am o perioadă în care am o abordare utilitaristă a creativității, nu înseamnă însă că nu consider util un lucru care e doar frumos. E foarte util să consumi frumos.

 

Cartea preferată, melodia preferată, țară preferată.

Alice în Țara Minunilor – Lewis Caroll

Beautuful Burnout – Underworld

România pentru trăit, Italia pentru vizitat

 

Spațiul de lucru

Cel mai des lucrez pe masa din bucătărie. Nu sunt pregătită să îmi numesc acasă și birou și d-aia nu am amenajat un spațiu de lucru per sei acasă. Laptop, agendă și multe pixuri, linere, culori, carioci, discuri Cosânzeana, ață, ace. Neapărat o foarfecă. Am o foarfecă în fiecare cameră a casei.

 

Cea mai grea etapă

Implementarea e partea cea mai grea și cea mai frumoasă. Confruntarea imaginației cu realitatea. Se dă o luptă acolo în care cu resursele pe care le ai îți dorești să ajungi cât mai aproape de ceea ce ți-ai imaginat. Sunt atât de multe decizii de luat și un proces de compromis foarte sănătos. Etapa de producție necesită în sine o gândire extrem de creativă, pe care am ajuns să o respect mai mult decât pe cea din procesul de design, unde ai libertate totală.

 

O zi din viața Laurei

Mă trezesc, fac cafea și micul dejun, o pregătesc pe Ilinca de școală, fac taskurile obligatorii până la 10.00 AM, ca să scap de ele de dimineața. O iau pe Ilinca de la școală, gătesc, mâncăm, facem teme. În timp ce Ilinca e la un curs opțional sau își vede de ale ei, pun iar țara la cale. Șterg, adaug chestii de pe liste de to do și când vine Dan acasă, ne adunăm în sufragerie și ne înghesuim pe canapea făcând diverse lucruri important de neimportante. Dorm devreme. Asta ar fi o zi extra-sezon. În lunile de sezon timp de 17 ore pe zi împachetez colete, fac situații, răspund la telefon și la mailuri, creez design-uri, fac campanii de promovare, poze la produse, actualizez site-ul, fac drumuri la Aninoasa și o învăț pe Ilinca să fie independentă.

 

Proiectul Inimi Cusute

Campania Inimi Cusute pentru Asociația Inima Copiilor. În februarie 2018 am lansat campania Inimi Cusute, o campanie de strângere de fonduri inițiată de agenția de publicitate Mercury360, în care am fost parteneri de la început. Am conceput împreună un kit de salvat inimi – un set de cusut cu care poți crea o broșă sub formă de inimă. Campania a pornit de la insight-ul că oamenii care donează de obicei nu primesc nimic în schimbul donației și în momentul în care au trimis banii se cam termina relația lor cu proiectul. Pentru o donație minimă noi le trimitem fiecărui donator un kit de cusut prin care îi transformam în chirurgi metaforici, care cos o inimă pe care o și pot purta, păstrând legătura cu scopul donației lor, devenind mai departe ambasadori ai proiectului.

M-am bucurat de fiecare etapă a campaniei. De etapa de creație, de implementare, de rezultate și de mesajele emoționante primite de la donatori. Mămici care au copii salvați de intervențiile chirurgicale organizate de Inima Copiilor au cusut inimi pentru alți copii.

Companii mari – Oracle, Coca-Cola, Holcim, Auchan, au organizat șezători cu sute de oameni care au cusut inimi și au donat. Alte companii au ales să facă cadou de 1 Martie sau de Paște kiturile noastre pentru colaboratorii lor. Alte agenții de publicitate au organizat șezători, susținând un proiect realizat de o agenție concurentă. Profesori și învățători au ales să cumpere kiturile pentru activitățile din timpul Săptămânii Altfel, implicându-i pe copiii în procesul de donație și învățându-i să coasă în același timp. Un donator a creat varianta proprie de reclamă pentru campanie pro-bono, un alt donator a scris o poezie despre cum a trăit experiența cusutului. Chiar chirurgii și asistentele de la Marie Curie au cusut inimile noastre într-o sezătoare în secție. Lucrurile astea au depășit orice imaginație și fac din campania asta un proiect care va fi greu de egalat ca bucurie și mulțumire sufletească. Am strâns împreună peste 32.000 de euro cu care s-au făcut peste 40 de intervenții de chirurgie pediatrică la Marie Curie pentru copii care sufereau de malformații congenitale și care care altă șansă la viață nu aveau.

Viața de freelancer

Nu procrastinez. Boala mea e hiper-eficiența. Faptul că îmi iau greu spre deloc pauze, că transform orice într-un proiect mare și că nu știu să iau pauze neproductive. Și când mă uit la un film mă uit cu telefonul în mână salvând inspirație pentru proiecte actuale și viitoare. Când conduc sau merg pe stradă ascult podcasturi. Sunt productivă pentru că sunt mamă și antreprenor și nu pot renunța la niciuna dintre cele două. Îmi dau seama că e periculos și din când în când îmi impun pauze. Uneori aceste pauze sunt vizite la sală, ceea ce înseamnă că mai am mult de lucrat și învățat la capitolul echilibru. Poate odată cu vârsta o să-mi iasă.

 

Puteți urmări și susține proiectul Inimi Cusute aici.

Puteți admira și achiziționa alte produse ale Laurei aici.

 

Mulțumesc, Laura, pentru deschidere și pentru doza de inspirație!

Leave a Reply

Verified by MonsterInsights