Acum ceva vreme a fost un mare hype cu Girl Boss, cartea Sophiei Amoruso și serialul adaptat de Netflix, care reliefa viața unei femei de afaceri. Între serial și carte au fost niște diferențe majore, cartea fiind un super succes, serialul not really, fiind oprit după primul sezon. Ideea de bază, însă, este că această femeie a pornit un business nu de jos, ci de foarte jos, în perioada facultății și a ajuns la , conform Forbes, la statutul de one of the richest self-made women in the world în 2016. Mi-a plăcut povestea și a rămas marcată în memorie.
În urmă cu vreun an, am descoperit ceea ce se numește Consignația7, în căutările mele de buticuri, SH-uri și alte spații cu haine și obiecte la mâna a doua. Sunt adepta reciclării și reutilizării, dar și a obiectelor cu istorie. Așa am ajuns la Consignația7, un loc unde creativitatea, relaxarea, diversitatea, pozitivismul fac o simbioză cum rar întâlnești în București. Ulterior, mi-am dus pe rând și prietenii, iar Consignația7 nu e doar o destinație de shopping, e și una de relaxare și ieșire din rutină, pentru că de fiecare dată când le trec pragul, am sentimentul că pășesc în altă lume.
Adelina, creierul din spatele acestui business, a fost de acord să stăm la un scurt chit-chat virtual și a ieșit o poveste care mie mi-a adus aminte de Girl Boss și pe care sunt mândră să o public pe blogul meu.
Echipa Consignația7
Acum, în spatele conceptului extins Consignatia 7 Vintage Shop și Display Shop, se află o echipă numeroasă – față de cât mi-aș fi imaginat inițial -, formată din noi (eu și soțul meu, fără de care drumul acesta ar fi fost mult mai complicat), dar și Livia (@livianusca), Cojo (@cojoleanu) și Delia (@dellialepadatu), niște tineri foarte simpatici, creativi și smart, care ne țin și pe noi la zi cu tot ce e mișto social media & related. Delia Lepădatu chiar se ocupă de branding, în acest moment, pentru Consignatia7 Display Shops. Și mai avem niște oameni de bază care se ocupă de multe lucruri complicate și cărora le datorăm liniștea noastră. În total, avem un headcount de 15 persoane. Și încă angajăm. Eu nu mă mai ocup de nimic altceva în afara acestei afaceri, dacă nu îl pui la socoteală pe băiatul nostru de 7 ani, Damian. Înainte de această afacere, am lucrat în vânzări b2b și am studiat, fără prea mare apetit, Științe Politice și Psihologie. Îmi place să cred că tot ce știu, am învățat prin experiență.
De ce Consignația7?
I-am spus Consignatia pentru că proiectul nostru inițial includea această parte de, well, consignație, iar 7 ca să nu uit de la ce am plecat. 🙂 Să spunem că este numărul meu ghinionist care mi-a adus o grămadă de noroc în final. Și ca să vezi ironie, este și numărul shop-ului de pe George Vraca, buticul care mi-a deschis ochii către o mulțime de oportunități și care marchează începutul acestei călătorii.
Creativitate
Nimic din ce avem acum nu ar fi existat, dacă nu am fi absorbit toată energia creativă din jur. Îmi amintesc chiar o scenă amuzantă de acum câteva săptămâni, când umpluserăm trotuarul din fața shop-ului cu sclipici pentru un eveniment, iar în ziua cu pricina ne-am trezit cu o mașină parcată pe trotuar până în buza magazinului, noi având 30 de turiști la ușa care încercau să între in shop. Așa că am umplut mașina cu stickere, cu sclipici și am transformat-o într-un photo corner care a atras toată atenția străzii. #faraidinceai, nu?
Sursa de inspirație
Oamenii. Prietenii. Cumpărătorii. Încerc să mă țin departe de surse de inspirație mature, eventual din domeniul nostru, pentru a nu mă influența. Sunt foarte atașată de conceptul de “business hacking” și încerc să găsesc mereu metode originale de a face lucrurile. Și de cele mai multe ori reușesc. Chiar și conceptul nostru nou, numit Display Shop, este atât de nou încât nici consultanții nostri nu l-au înțeles inițial. Îți imaginezi, un shop gol unde îți cumperi spațiu pentru lucrurile tale, cine a mai văzut așa ceva?!
O zi din viața ta
Depinde, cea mai mare bucurie pe care mi-o produce acest domeniu este că nu am niciodată același program, dacă nu pui la socoteală luatul copilului de la școală sau alte treburi domestice. Acum, că băiatul petrece mai mult timp la bunici, mă trezesc pe la 9, beau o cafea și consum social media, răspund la mail-uri, plătesc facturi, apoi, în funcție de nevoie, mă duc la shop-ul de pe George Vraca sau rezolv una, alta pentru shop-urile noi. Seara mă retrag în curtea casei, unde în ultima vreme ne întâlnim toată echipa ca să punem la cale strategia pentru noile shop-uri. Nu mă plâng, în general fac ceea ce îmi place și asta mă face să fiu tare mândră.
Cel mai valoros aspect al muncii tale
Știu că sună clișeic, dar cel mai valoros aspect pentru mine este empatia. Când am creat acest concept, pornind de la Vintage Shop până la Display Shop, am pornit punându-mă în locul clientului pentru că, până la urmă, eu sunt clientul. Eu trebuie să fiu sigură că aș cumpăra, că aș oferi încredere unui concept care se oferă să îmi vândă hainele, că mi-ar face plăcere să vin sâmbăta într-un vintage shop, ca să cumpăr ceva sau, pur și simplu, să beau o cafea pe banca din față. Sincer, cred că suntem singurul second hand shop (pentru că vintage or not, tot second hand se numește) unde oamenii vin să socializeze. Nu știu dacă ai văzut, dar băncile din față sunt mereu ocupate. That’s our real super power. 😉
Un secret de business
Sinceritatea și, cum îi spun americanii, being real. Am încercat pe cât posibil să nu cosmetizăm nimic în drumul nostru către recunoaștere. Am arătat foarte mult din cămara noastră, din intimitatea afacerii noastre și, la fel de important, am acordat foarte multă încredere echipei noastre. Angajații noștri nu sunt simpli angajați, sunt parte din tot ce înseamnă Consignatia7 acum și pe viitor. I-am lăsat să își pună amprenta în comunicarea noastră, în strategie noastră, ba chiar pentru shop-urile noi au ales împreună cu noi paleta de culori sau strategia de social media. Cred că e vremea ca angajatorii să se adapteze unui nou val de angajați, angajații care vor să fie auziți și luați în seama, nu doar declarativ. Personal, cred că de multe ori angajații tăi văd mult mai clar ce faci greșit, decât tu însuți. Acesta ar fi un secret. Al doilea este că nu avem secrete.
Un element care unește fanii Consignația7
Pe toți clienții noștri ii leagă nevoia de a fi “altfel”. Nevoia de identitate, dar nu una de tip mass marke. Imaginează-ți că nu avem două rochii identice în magazin. La noi nu vine nimeni cu poză unui influencer spunând “vreau și eu ce poartă X”. La noi vin pentru că sunt sătui de tot ce poartă X, Y, Z… și asta e minunat. E timpul pentru o schimbare, nu crezi? Industria textilă este a doua ca nivel de poluare în lume, se produce prea mult, prea repede. Ce încercăm noi prin vintage & display shop este să încetinim acest proces. Display Shop este un concept care încurajează recircularea pieselor vestimentare. De ce ar trebui să ții în șifonier o rochie pe care ai purtat-o deja, din moment ce există 52 de (micro) sezoane de modă?! Practic, ce ai cumpărat azi, într-o săptămână nu se mai poartă. Așa că mai bine dă-l mai departe. Ne-am distrat foarte tare într-o seară, când după o discuție la shop despre acest concept, am tras ruloul de la intrarea în magazin și ne-am dat seama că pe el stă scris de doi ani “Fashion Strikes Back”. It does. It will.
O carte, o melodie, o țară și un loc în București – toate favoritele Adelinei
„Ultima Licorna” – Peter Beagle
”Ce que je suis” – Holden
Bhutan (nu am fost, dar visez)
Hangar HastroPub
Toate fotografiile sunt preluate de pe contul de Instagram Consignația7, acolo veți găsi haine, inspirație, infos cu privire la program, zilele de marfă nouă șamd.
Despre noul proiect despre care vorbește Adelina, puteți afla mai multe aici.
Mulțumesc mult, Adelina, was a really uber awesome f*cking pleasure to read and write about you! 🙂